معرفی وبلاگ
ورود شما کاربران عزیز را به جمع گرم بندری های خونگرم و مهمان نواز خیر مقدم عرض می نمایم. امیدوارم لحظات خوبی رادر اینجا سپری کنید و از تمامی امکانات بی نظیر وب ما نهایت استفاده را ببرید. خواهشمندیم نقطه نظرات خود را برای هر چه بهتر شدن این وب به گوشمان برسانید. منتظر حظور پررنگ و گرم شما در میان خانواده ی بزرگ هرمزگان نشینان خلیج همیشه فارس هستیم.
صفحه ها
دسته
لينك دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 84881
تعداد نوشته ها : 67
تعداد نظرات : 3

Rss
طراح قالب
GraphistThem263

چشمه هاي آب گرم خورگو: اين چشمه ها كه تعداد آنها سه چشمه است . از طريق فرعي منشعب از جاده بندرعباس سيرجان قابل دسترسي اند. از دوراهي جاده بندرعباس سيرجان تا مظهر چشمه اول در حدود 28 كيلومتر فاصله است . آي چشمه اول از شكاف سنگ هاي آهكي ماراني خارج و وارد رودخانه خورگو مي شود. آب اين چشمه در رديف آبهاي سولفات كلسيم همراه با منيزيم و كلرور سديم ولرم است .تعداد چشمه هاي آب گرم اين منطقه سه چشمه است كه خصوصيات واحدي دارند. چشمه دوم خورگو در يك كيلومتري شرق چشمه اول از شكاف سنگهاي آهكي مارني به صورت جوشان از زمين مي جوشد. در نزديكي مظهر چشمه ، حوضچه اي به شكل دايره ، و به قطر 3 متر بنا شده است . از اب اين چشمه براي استحمام استفاده مي شود و در رديف آبهاي گوگردي با كاتيون ها و آنيونهاي مختلف گروم است . دسترسي به چشمه سوم نيز از طريق جاده فرعي منشعب از جاده بندرعباس سيرجان امكان پذير است .از بندرعباس تا دوراهي خورگو 30 كيلومتر و از دوراهي تا مظهر چشمه در حدود 20 كيلومتر فاصله است . در كنار مظهر چشمه حوضچه اي جهت استحمام وجود دارد و اب چشمه در رديف آب هاي گوگردي با كاتيون ها و انيون هاي مختلف گروم است .

چشمه آبگرم سرخان : اين چشمه در مسير جاده فرعي خورگو- سرخان منشعب از جاده بندرعباس سيرجان قرار دارد. فاصله چشمه تا روستاي سرخان در حدود يك كيلومتر است . عامل تشكيل چشمه تكنونيك صفحه اي است و آب آن از شكاف سنگ هاي شيلي از زمين خارج مي شود. آب اين چشمه در رديف آبهاي گوگردي با كاتيون و آنيون هاي مختلف گرم است .


دسته ها : هرمزگان
چهارشنبه سیزدهم 7 1390 1:1 صبح
X