معرفی وبلاگ
ورود شما کاربران عزیز را به جمع گرم بندری های خونگرم و مهمان نواز خیر مقدم عرض می نمایم. امیدوارم لحظات خوبی رادر اینجا سپری کنید و از تمامی امکانات بی نظیر وب ما نهایت استفاده را ببرید. خواهشمندیم نقطه نظرات خود را برای هر چه بهتر شدن این وب به گوشمان برسانید. منتظر حظور پررنگ و گرم شما در میان خانواده ی بزرگ هرمزگان نشینان خلیج همیشه فارس هستیم.
صفحه ها
دسته
لينك دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 84902
تعداد نوشته ها : 67
تعداد نظرات : 3

Rss
طراح قالب
GraphistThem263

بافت جمعيتي استان تنوع فراواني دارداز شرق با فرهنگ و سنن بلوچها شروع مي‌شود وپوشش مردم بخصوص زنان بسيار شبيه بلوچها مي‌باشد و در مركز و غرب استان بيشتر از فرهنگ بومي خود و لباس آنها بيشتر فرنگي مي‌باشد و زنان پوشش مشهور بندري، لباسي با پارچه‌هاي رنگي شاد قرمز سبز زرد و آبي و اكثراً زري بافي شده. روايت‌ها فرهنگ مردم هرمزگان حكايت از رشد، تكامل، اختلاط و تنوع بسيار دارد.

آيين‌ها، أفسانه‌ها واعتماداتي كه از قلهٔ كوه‌ها تا حضور دريا وصيادان را در بر گرفته‌است، بر اين چهار راه فرهنگي مي‌توان از همهٔ أقوام، ملت‌ها و أديان آمده ورفته چيزهاي بسيار بر جاي مانده يافت. پس بايد با ضرب دهل‌ها ونقش لباس همراه شد وبه تماشاي زار و عضوا نشست تا تاريخ ديرينهٔ فرهنگ وتمدن هرمزگان را كه حكايت مردم ديرزي اين ديار وهم نشيني آنان با مهاجران از دور آمده را دريافت.


دسته ها : هرمزگان
جمعه هشتم 7 1390 1:22 صبح
X