معرفی وبلاگ
ورود شما کاربران عزیز را به جمع گرم بندری های خونگرم و مهمان نواز خیر مقدم عرض می نمایم. امیدوارم لحظات خوبی رادر اینجا سپری کنید و از تمامی امکانات بی نظیر وب ما نهایت استفاده را ببرید. خواهشمندیم نقطه نظرات خود را برای هر چه بهتر شدن این وب به گوشمان برسانید. منتظر حظور پررنگ و گرم شما در میان خانواده ی بزرگ هرمزگان نشینان خلیج همیشه فارس هستیم.
صفحه ها
دسته
لينك دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 84838
تعداد نوشته ها : 67
تعداد نظرات : 3

Rss
طراح قالب
GraphistThem263

اين روزها كه هوا سرد شده و اهالي استان‌هاي شمال، شمال باختري و شمال خاوري كشور رخت و لباس روزهاي باراني و برفي را از بقچه‌ها بيرون آورده‌اند، چترها را باز و بخاري‌ها را روشن كرده‌اند، جزيره لارك در جنوب ايران، هنوز آفتابي درخشان، درخت‌هايي سبز و ساحلي داغ و محصور با صخره‌هاي خاكستري دارد .

لارك در 14 كيلومتري شهر قشم، از توابع هرمز شهرستان قشم است كه تابستان‌هاي گرم و شرجي‌اش را كسي تاب نمي‌آورد، اما در پاييز و زمستان هوا معتدل مي‌شود و جزيره، پذيراي گردشگران است.

اين جزيره براساس مدارك موجود در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، در دوره‌هاي پيشين در مسير كاروان‌هاي تجاري و نظامي قرار داشته و به همين دليل، در سراسر آن بقاياي دژهاي قديمي ديده مي‌شود كه بهترين نمونه‌اش قلعه پرتغالي‌ها در حاشيه روستاست.

لارك آبراهه‌هايي طبيعي، دشت‌هايي سبز و سواحلي شني و مرجاني دارد و مردمش به زبان كمزاري سخن مي‌گويند. آنها يا اهل كشاورزي‌اند يا صيادي يا دامداري و با غذاهايي مثل خوراك ميگو و پرندگان دريايي، حلواي رطب و ماهي‌هاي تنوري از مسافران استقبال مي‌كنند. مردمان لارك سوغاتي‌هاي عجيب و غريبشان را كه گاهي انواع ماهي‌ها و مرجان‌هاي تزئيني است و گاهي تابلوهايي از صدف‌هاي رنگارنگ، همراه مسافران مي‌كنند.

نكته جالب درباره لارك اثرات فرهنگ آفريقايي بر مردم اين جزيره است كه حتي موسيقي محلي آن را به موسيقي تانزانيايي شبيه كرده است و به آن «نگوما» مي‌گويند.

 

منبع: جام جم آنلاين


دسته ها : جزيره لارك
سه شنبه ششم 10 1390 6:14 بعد از ظهر
X